Het laatste nieuws

15 maart 2020 - Huiskamer gesloten i.v.m. Corona De Huiskamer zal met ingang van maandag 16 maart de komende tijd gesloten blijven voor alle bezoeker ... 31 januari 2020 - Burgemeester in Huiskamer Afgelopen donderdag nam op uitnodiging van onze bezoekers en een aantal vrijwilligers scheidend burg ... 30 december 2019 - Kerstdiner 2019 Op 2e Kerstdag hebben een aantal enthousiaste kookvrijwilligers van Stichting Huiskamer Noorden een ... 14 december 2019 - Kerststukje maken Woensdag 18 december gaan we een Kerststukje maken. Aanvang 10.00 uur Kosten € 7,50 aub zelf een m ...
  • header
  • header0
  • header1
  • header4
  • header8

ma: Handwerken

14:00 / 16:30 uur

di: Kleuren voor senioren

14:00 / 16:00 uur

di: Bridgen

19:30 / 21:45 uur

wo: Klaverjassen en bridgen

14:00 / 16:30 uur

vr: Vrijdag Spelletjesavond

19:30 / 21:45 uur

Speciale activiteiten
Geen speciale activiteiten

Bij wekelijkse activiteiten kunt u gewoon binnenlopen!

Voor elke speciale activiteit is aanmelden noodzakelijk. Neem voor meer informatie contact op.

Geschiedenis

Noorden is een langgerekt lintdorp gelegen aan de noordzijde van de Nieuwkoopse plassen tussen Nieuwkoop en Woerdense Verlaat.

Het dorp is onderdeel van de gemeente Nieuwkoop en ligt in de provincie Zuid-Holland. Noorden is omringd door een waterrijk landschap rijk aan prachtige watervogels en weidse polders waar men heerlijk kan fietsen en wandelen.

De Nieuwkoopse en Noordense plassen zijn zeer geliefd en in het verleden door menig schilder vastgelegd op het witte doek.

Noorden heeft alle leeftijden iets te bieden. Naast een aktieve voetbal- en tennisvereniging worden er voor de jeugd vele aktiviteiten organiseerd door jeugdvereniging ‘de Bun’.

Voor senioren is gebouw ‘de Rietzanger’ een ontmoetingsplek waar vele gezellige uren aktief worden doorgebracht.

St. Antoniusschool (1908)

Tot begin dit jaar stond op de huidige locatie van Schippersbrug de St. Antoniusschool.

In het jaar 2008 vierde de St. Antoniusschool het 100 jaar bestaan. In het 112 pagina’s tellende boek St. Antoniusschool 1908-2008 van de schrijver Kees Vork staan de 100 jaren van de school uitgebreid omschreven.

Het boek is helaas niet meer leverbaar maar omdat u op deze unieke locatie komt te wonen willen wij u een stukje geschiedenis niet onthouden.

St. Antoniusschool te Noorden

In 1907 neemt Pastoor Ramakers het initiatief om een katholieke lagere school te laten bouwen. Een kostbare toevoeging aangezien Noorden daarvoor alleen lager openbaar onderwijs had.

In 1908 wordt de St. Antoniusschool geopend en vanaf die tijd is de school met enige regelmaat uitgebreid en groter geworden.

In 1973 wordt de oude school vervangen door een nieuwe moderne school.

In 2009 verhuist de school in verband met veroudering en voor de veiligheid van de kinderen naar de huidige locatie aan de Anemonenstraat.

Schippersbrug (1886)

Niet iedereen is er mee bekend, maar naast de voormalige St.Antoniusschool in de richting van Woerdense Verlaat lag vroeger de beeldbepalende ‘Schippersbrug’.

De brug dateerde van 1886 en was vergelijkbaar met de huidige Teuntjesbrug in Nieuwkoop.

De brug is helaas in de loop van de jaren vervangen door de huidige brug, maar door project Schippersbrug slaan we een brug tussen het verleden en de toekomst.

Heeft u vragen? Bel ons!
T: 0172-792700
M: 06-53948475
Eet u mee?

Maandag t/m vrijdag koken vrijwilligers in de huiskamer.

Aanmelden is gewenst. De prijs is €7,00 p.p. excl. drankjes.

Ga naar het menu...

Maandag t/m vrijdag:

10.00-22.00 uur (12-14 uur en donderdag vanaf 16.00 uur open)

Het diner is om 17.30uur